Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 27. januar 2013

Søndag 27. januar - Little Lace Panel

Dagens firkant er et nemt 5-maskers hulmønster strikket over 4 pinde. Kanten på en cardigan, eller en del af borten på et sjal.



Igår fik jeg brug for en teknik jeg fandt på Pinterest for nylig. En fejl i striberne et stykke nede i arbejdet; istedet for bare at trevle op, og derefter kæmpe med masker der løber, kunne jeg sætte en rundpind (et nummer mindre end jeg strikker med) ind i den række masker jeg vil trevle op til: voila! nemt at strikke videre efter optrevlingen.







I går var vi til frokost, hvor Anna og jeg kom til at tale om strik; hun vil gerne lære det, men er venstrehåndet. Alle strikkerne, hun kender, er erfarne højrehåndsstrikkere, hvilket gør det vanskeligt at lære fra sig. Godt man kan finde en instruktion på Pinterest!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar