Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 18. januar 2013

Fredag 18. januar Trellis Lace


 Dagens firkant er endnu et hulmønster, strikket over fire pinde. Det er et af de nemme, men det bliver lidt kedeligt synes jeg.Måske egner det sig godt i et sjal som afveksling til det enkle 2r sm/slo hulmønster jeg plejer at bruge...
 Raglanføljetonen er nu på afsnit 3; Efter de 12 udtagninger på hver anden pind, følger 12 udtagninger på hver 4. Så skal der sættes masker af til ærmer og slås masker op under ærmerne. Jeg tror det skal være ca 25-30 m , men det skal lige afprøves.
Sjalet har hvilet et par dage, men i morges tog jeg fat på det igen. Har strikket lidt af det vinrøde silkegarn - en variation af hulmønster, naturligvis. Bortset fra hjørnerne, som er strikket glat. Jeg forestiller mig det giver et godt hold på sjalet, når det er færdigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar