Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 11. januar 2013

Fredag 11. januar - Eyelets



Dagens firkant er det simpleste hulmønster, som strikkes over fire pinde. Hver anden ret pinde har omslag, resten er simpel glatstrik. Den er lidt kedelig, men den egner sig godt til sjaler, som bliver lette, men s stadig varme, når der strikkes hulmønster.(jeg synes den er så kedelig, at jeg nemt kommer til at strikke fejl - det går for hurtigt...)

Possumtrøjen er nu næsten færdig; mangler det sidste af halskanten, og så naturligvis at hæfte ender og sy ærmegabs-sømme. Den er let og lækker, men fnugger lidt rigeligt. Måske må den en tur i fryseren.

Jeg strikker også videre på det lyserøde blomstersjal. Som nu ikke længere er helt lyserødt; en vinrød silketweed har sneget sig på pinden. Det kan være mit mellem-projekt: for hvad skal jeg nu begynde på, når den grønne possum bliver helt færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar