Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 5. januar 2013

Lørdag 5. januar - Lacy Rib


 Dagens firkant er  hulmønster-rib. Jeg kan faktisk bedst lide 'vrang'siden; den har et mere roligt udtryk, synes jeg. Mønsteret går over 4 pinde, og er nemt og hurtigt at strikke.Billedet til venstre er retsiden af arbejdet, billedet til højre er vrangsiden.

Organiserings-mæssigt fandt jeg den ultimative opbevaring til rundpinde, som samtidigt giver hurtigt overblik. Hidtil har jeg haft rundpinde i en kurv, i en skuffe, i strikkekurven, og hver gang jeg skal bruge en, tager det mig lang, irriterende tid at finde den rette. Måleinstrumentet må frem hver eneste gang for at være sikker på at jeg får den rigtige størrelse. Igår aftes fandt jeg på at lægge pindene i en document organizer fra Tiger-nutikken. Jeg købte en posefuld for længe siden, de er gode til at holde styr på årets papirer, så som skattepapirer, løn- og forsikringsdokumenter osv. Men altså også den ultimative opbevaring til rundpinde.
    

Et possum-ærme blev færdigt i går aftes, og det næste påbegyndt. Garnet er hurtigt at strikke med, men det fnugger lidt, ligesom angora. CB mente at have fået kattehår i næsen (fra sidst vi havde Hubert som feriekat), men nej, det er ikke kat - det er vandrotte!


Jeg kunne ikke vente med at forsøge mig med blomstersjalet; jeg har strikket 6 masker op mellem hver blomst og 1m mellem hvert blomsterblad. I hjørnerne tager jeg fire masker ud på hver anden pind. Når stykket omkring blomsterfeltet er lidt bredere skifter jeg til hulmønster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar