Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 13. januar 2013

Søndag 13. januar - Lacy Bubbles

Dagens firkant er hulmønster med bobler (eller knuder) som strikkes over 8 pinde og har vrangstrik som retside. Mønsteret er ikke svært men besværligt at strikke. Det blev ikke en favorit.








Jeg har strikket endnu en Russian Wedding Band Cowl af tre forskellige slags garn: De Luxe garn 8som jeg tror jeg har købt i Netto engang): 85% uld, 10% silke og 5% kashmir; Madonna (Permin) 50% uld, 25% alpaka og 25% mohair; Plassard/Bourette: 100% silke.

Jeg kan vældigt godt lide når forskellige garnkvaliteter blandes, og almindeligvis betyder strikkefastheden ikke forfærdeligt meget, men på disse tre ringe kom det til at betyde noget, så silke-ringen har 10 masker færre end de øvrige to.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar