Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 24. januar 2013

Torsdag 24. januar - Four stitch Cables 1


 Dagens firkant er snoninger over 4 masker, både venstre- og højredrejede. Opskriften strikkes over 6 pinde; de første to snoninger jeg har strikket er kun strikket over 4 pinde. På en måde kan jeg bedre lide snoningen med samme antal masker og pinde, men det lægger sig naturligvis anderledes, når der er 4 pinde mellem hver snoning, Det bliver knap så kompakt.






Afsnit 6. af raglanføljetonen:
Jeg strikker nu 1. ærme på alpaca sweateren; Jeg fandt ud af at samle masker op i de aflukkede masker på sweater-delen; jeg har lukket tilstrækkeligt mange af, til at der ikke blev store huller af trukkede masker.

Jeg startede midt i de aflukkede masker og samlede 7 op; strikkede alle fire pinde omgangen rundt og samlede 7 mere op. På den måde ligger side sømmen midt på en pind; gør det nemmere at skifte garnet pænt. På 1. og 3. omgang strikkede jeg to masker sammen i overgangen mellem sweater og ærme (hjælper yderligere til at få overgangen ærme/sidesøm til at ligge pænt. Derefter strikkede jeg to masker sammen med ca 4 cm mellemrum 3 gange. Der er 60 masker på pindene. Jeg strikker lystigt videre til ærmet måler ca 30 cm fra undersiden af ærmegabet;

Ingen kommentarer:

Send en kommentar