Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 10. januar 2013

Torsdag 10. januar - Herringbone Lace Rib

Dagens firkant er Herringbone Lace Rib. En lidt uvant blanding af ret og vrang; og god øvelse i at skelne ret- fra vrangmasker, når de er side og side. Mønsteret ligger pænt og fladt, og er nemt at strikke, det strikkes over kun 2 pinde, så det er nemt at huske.







Jeg er gået helt amok i Hama perler og producerer ørenringe i 'massevis'. Søger lidt på Pinterest for at finde inspiration.

Jeg har også (gen)opdaget Ravelry, og i går fandt jeg den skønneste 'reste'-cowl, som jeg straks måtte strikke på. Det hedder - meget poetisk - Russian Wedding Band Cowl og opfinderen hedder Elen Brandt. Den er nem og hurtigt, og bruger de sidste rester af garn på den skønneste måde. Jeg må lave mange flere!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar