Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 19. januar 2013

Lørdag 19. januar - Eyelet Knot Stitch

  Dagens firkant strikkes over 4 pinde, 3 retp og 1 vrang. Det giver en fin struktur; kalenderen jeg strikker efter er på engelsk, så en sjælden gang bliver jeg i tvivl om teknikken: i dette mønster strikkes på 2. pind en maske op: venstre pind stikkes bagfra ned i imellem to masker og masken strikkes forfra ... midt i møsnteret blev jeg i tvivl om hvad der var forfra, men ved simpel afprøvning som kan ses på dagens firkant, er jeg nu ikke i tvivl længere!




4. afsnit af raglan føljetonen (med en korrektion til 3. afsnit): Jeg strikkede 4 omgange efter den 12. raglanudtagning. På næste omgang satte jeg ærme-maskerne på hjælpepinde og slog kun 14 masker op til ærmegab. På 1. og 3. omgang efter de nye masker tog jeg en maske ind på hver side af de nye masker for at samle ærmegabet lidt.
På ca hver 12. omgang/ hver 4. cm tager jeg to masker ind på hver side af sidesømmen (som ligger midt i de opslåede masker). Dette gør jeg 5-6 gange.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar