Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 12. januar 2013

Lørdag 12. januar - Waterfall

Dagens firkant er et fint hulmønster, som strikkes over 6 pinde og er nemt at strikke. Det ser så fint ud, og jeg tænker at jeg må prøve det som kant på et sjal.






Possumtrøjen hænger nu og venter på at blive syet sammen under ærmerne og få hæftet ender.









Mens jeg overvejer næste større projekt, strikker jeg endnu en Russian Wedding band Cowl. Den er så simpek at det er en fornøjelse. der skal bruges 3 nægler garn (gerne af forskellig farve, og jeg synes også at forskellig kvalitet forøger fornøjelsen).
Den strikkes således: slå 85 m op på rundp 6/60 cm. strik rundt ca 17 cm, luk løst af. Hæft ender. Slå med nyt garn 85 masker op, stik rundpinden igennem den første ring og strik rundt 17 cm, luk løst af. Hæft ender. Slå med nyt garn 85 m op, stik rundpinden gennem begge ringe, strik ca17 cm, luk løst af. Hæft ender. Voila!
(kilde: Elen Brandt, Ravelry).




Knit On!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar