Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 15. januar 2013

tirsdag 15. januar - Fishtail Lace

 Dagens firkant er et nemt, klassisk hulmønster, som jeg tror hedder bladmønster på dansk. Sådan som det ligger passer den engelske titel nu også meget godt.
Mønsteret strikkes over seks pinde, og efter en eller to mønsterblokke, er det ligetil at strikke.



Jeg fik afleveret pandebåndet til yngstedatteren, som nu ikke skal fryse om ørerne længere.
Strikker stadig på lændevarmeren til CB, Jeg havde glemt hvor fedtet man bliver af lanolinen, men det er sikkert godt for de vintertørre hænder. Han ønsker sig den bredere på ryggen end fortil, og det giver øvelse i at strikke en indsats frem og tilbage i rundstrik. (jeg prøvede det første gang sidste år, da jeg strikkede en af Annette Danielsens kjoler.

I garnkurven fandt jeg alpaca, som jeg købte på tilbud i Stockholm i maj. Jeg har lyst til at prøveden tajlerede  raglansweater med bådudskæring igen, denne gang strikket oppefra.  - og i striber. Det må straks forsøges! Jeg starter med 110m på p4, fordelt med 45 til ryg- og forstykker og 10 til hvert ærme.

Tilsidst en link til Theas nye værkstedsblog: læs mere her om Skønrvirke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar