Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 16. januar 2013

onsdag 16. januar - Ridged Lace 1

Dagens firkant er hulmønster i vrangstrik over 8 pinde. Det bliver lidt løst og uelastisk i mønsteret, men det ser pænt ud. Jeg strikker alle firkanterne over ca 20 masker, give-or-take nogle få, så det passer med mønsterets maskeangivelse.







I går begyndte jeg på en stribet alpaca raglansweater med bådudskæring.
Jeg har slået 120 m op på p4 og strikket ca 10 omg ret, 1 omg vr i den ene farve,begyndt at strikke striber 1omg i hver farve, strikket 10 omg striber og derefter bukket om og strikket halskanten fast. Jeg har sat markører efter 52, 8, 52, og 8 m. Derefter er udtagningerne begyndt på hver anden p: på hver side af markøren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar