Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 28. januar 2013

Mandag 28. januar - Fagotted panel


Dagens firkant er et dejligt hulmønster, 9 m over 4 p. Nemt og ligetil at strikke. Endnu en pæn bort i kanten af et sjal, eller på tværs af en sweater. Det må jeg prøve!










8. afsnit af raglanføljetonen: andet ærme strikkes som første; kanten for neden på sweater og ærmer bukkes om ved vrangpinden og sys. Enderne hæftes og sweateren dampes. Jeg er næsten tilfreds. På trods af cm-mål, er det stadig kun 3/4-lrmer. Som er pænt (og rart at have på), men jeg må forsøge igen!. Måske er jeg lidt træt af raglan nu?





Af det resterende garn fra raglansweateren strikker jeg et Metalouse shawl, som er fundet på Pinterest. Det er ikke indviklet, første del af sjalet, som jeg er i gang med strikkes over fire pinde - 2 r, 2 vr... Men det er 1. og 4. p der strikkes vrang; det skal jeg lige vænne mig til!

1 kommentar: