Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 20. januar 2013

Søndag 20. januar - Rose Hip Stitch

Dagens firkant er et tæt strukturmønster strikket over fire pinde. Nemt at strikke, og et mønster jeg godt kan lide.




Lørdag havde vi Maren-Inger og Jørgen på besøg; Jørgen hjalp CB med at gøre et ubrugeligt køkkenskab brugeligt, og vi fik også sat min farmors gamle køkkenskab op, nymalet og med dejligt indhold.


Maren-Inger havde en trøje med, hun er ved at strikke til barnebarnet, men virkningen var ikke som  hun ønskede - overdelen var for tung i forhold til underdelen, men hver for sig var de pæne. Så vi fandt ud af, at i stedet for at trevle en halv trøje op (hvor lille den end er!), kunne vi trevle den pind op, som forbandt de to. Det var et pillearbejde, som sikkert tog lige så lang tid som at trevle en halv trøje op, men det syntes mere konstruktivt. Nu skal der kun strikkes to halve trøjer, så har Wilfred to nye :-)

                             
 5. afsnit i raglanføljetonen: Nu kan jeg godt huske at jeg købte tre forskellige farver alpaca garn i Stockholm. To lysere grønne, 4 mørkere grønne og 4 blå. Hmmm! Heldigvis er det sådan at den første lysegrønne har rakt til bærestykket, og det andet lysegrønne bliver delt i to, så det øverste af ærmerne kommer til at svarer til, og resten af af sweateren bliver med den blå og den mørkere grønne i striber.
Jeg har taget ind i sidesømmene 6 gange (1m på hver side af markøren) og strikker nu lige ned ca 20 cm før udtagningerne skal starte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar