Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 4. januar 2013

Fredag 4. januar - Zigzag open work

 Dagens firkant hedder Zigzag Open Work; mønsteret strikkes over 2x2 pinde som gentages. Det er irriterende at strikke, fordi der er omslag hele tiden, som skal strikkes sammen med den foran- eller bagvedliggende maske. I hvert fald egner det sig ikke til løst tvundet garn.



Mit WIP/UFO projekt viste sig at være sørgeligt, fordi der har været et uldmonster i uldgarnet. (gudskelov det kun var restegarn!). Jeg trevlede det hele op, så jeg kun har center-stykket tilbage. af en eller anden grund har uldmonsgteret ikke forgrebet sig på de små uldblomster.
Planen er nu at strikke masker op hele vejen rundt med udtagninger i de fire hjørner, så jeg ender med en rektangulært sjal.

Nu, jeg er begyndt på oprydning/organisering, fandt jeg dybt i skabet en vest jeg strikkede for et par år siden i tyndt merinogarn. Vesten blev aldrig god at have på, men både garnet og farven på garnet kunne jeg rigtigt godt lide, så i morgens gik jeg i gang med at pille det fra hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar