Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 26. januar 2013

Lørdag 26. januar - Eight-Stitch Cable

Dagens firkant er endnu en kabelstrik strikket over 10 pinde. Mønsteret er nemt at strikke, når man kan håndtere strikkepinde og den lille hjælpepind. Det er en pæn snoning, synes jeg, og jeg bliver inspireret til at strikke et tørklæde med een stor snoning. Jeg har strikket et som Dorte fik i fødselsdagsgave, så der er plads til at strikke et til.





 I går havde vi Benjamin på besøg; mens vi snakkede sad jeg med mit strikketøj, og pludselig sagde han: det er ligesom at se guitaristen i Judas Priest! Jeg føler mig beæret over sammenligningen - eller associationen. Så i 7. afsnit af raglanføljetonen indgår også Exciter. Jeg er ikke sikker på jeg helt kan følge tankerækken, men det gør jo heller ikke noget. I hvert fald blev vi enige om at der er basis for en interessant guitar/strikke-video!
Da ærmet målte ca 30 cm fra ærmegabet togjeg en maske ud for hver 5. maske omgangen rundt. Jeg strikkede yderligere 11 cm, derefter en omgang vrangmasker, og så 8-9 omg glat igen til ombuk. Andet ærme strikkes ligesådan.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar