Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 14. januar 2013

Mandag 14, januar - Lace and Cables

Dagens firkant strikkes over 8 pinde. Mønsteret er nemt og lige tilog det bliver rigtigt pænt med hulmønster på hver side af en enkel snoning. (den ville møske være pæn som en mellem-kant  på et sjal?)

Jeg har gang i to små-projekter mens jeg tænker over det næste store. Det ene er en lændevarmer til CB, til når han skal ud og fiske. Jeg fandt en rest lanolin-uld i en af kurvene, så nu får han sådan en til næste gang han skal på havnen.

Og yngstedatteren havde ingen hue på sidst vi var ude sammen; hue kunne ikke forenes med frisuren, så hun erklærede at et pandebånd (ikke med hulmønster!) var eet stort ønske. I sort. Så det sidste nøgle sorte Madonna fra Permin (uld/alpaka/mohair) bliver nu til et pandebånd hurtigst muligt, så det stakkels barn kan få varmet ørerne.

Forresten fik jeg mail fra Kenneth på Garnudsalg.dk. Han har kameluld på tilbud. Jeg bliver nødt til at købe noget af det!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar