Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 7. januar 2013

Mandag 7. januar - Crocus Buds


 Dagens firkant er et fint blomstermønster, som strikkes over fire pinde og er nemt og logisk. Man kan hele tiden se hvor man er kommet til og hvordan næste pind skal strikkes. Vrang pinden er lidt omstændelig (der skal trækkes en maske og to masker der lige er strikket, så det går ikke så flydende. Det bliver så fint at det ikke gør noget, at det tager lidt mere tid.





Jeg strikkede også på det lyserøde sjal, og nåede til garnnøgle nr to. Det bliver første hulmøster-strik, så jeg har sat garn-markeringer i omkring hvert hjørne for ikke at forvirre udtagningerne.



Possumtrøjens ærmer blev færdige og nu er jeg begyndt på bærestykket.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar