Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 2. januar 2013

Onsdag 2. januar - Whelk Pattern

Endnu en dobbeltagtig rib, som er tæt og mindre elastisk. Mønsteret strikkes over 4 pinde (3 p r og 1 p vr).

Possumtrøjen vokser også støt, er snart nået til ærmegab, det skal være raglan, så om lidt begynder jeg på ærmerne.

Fik mail fra Le i går om fair isle-strik. Jeg synes det ser meget fint ud - og det er helt sikkert et kæmpestort arbejde, men indtil nu har jeg ikke set noget fair isle strik, der tiltaler mig form- eller farvemæssigt. Men teknikken er spændende - og udfordrende! - så jeg vil søge lidt videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar