Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 21. januar 2013

Mandag 21. januar - Chevron

Dagens firkant er et ret/vrang strukturmønster strikket over 16 pinde, hvor de otte strikkes forskudt.. Nemt, men jeg skulle alligevel være opmærksom ved første gentagelse, fordi mønsteret er rykket en pind, så pind 9 er en gentagelse af pind 2, osv ...








I dag har jeg været i Malmo med min mor; der var en udstilling på Malmö Konsthal jeg gerne ville se: en amerikansk fotograf og strikker, Lisa Anne Auerbach, som har lavet et fantastisk projekt. Det er - bogstaveligt talt - en levende udstilling, idet værkerne bæres af museets ansatte!
Der var heldigvis også en bog at købe, om projekterne og om historien bag. Det var vældigt interessant. Udstillingens titel er Chicken Strikken; det er - naturligvis - den gamle, kun i Skandinavien kendte - hønsestrik-teknik, der bruges :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar