Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 13. oktober 2013

Søndag 13. oktober - Eyelet RIb


 Dagens firkant er hulmønsterstrik over 8 pinde. Mønsteret er virkeligt fint og opskriften nem at følge. Jeg kan også meget godt lide de to yderdele af ribben, som vender modsat hinanden; det kunne jeg godt finde på at bruge i andre sammenhænge.
 Min poncho er færdig! 330 gram garn er der gået til den, så den er dejlig let. Og varm. Enderne skal dog lige hæftes, før den bliver taget rigtigt i brug. Jeg glæder mig til at have den på under min store vinterponcho.


En af mine  kolleger inviterede mig med i en postkort-swap; postkortet skal indeholde broderi og skal sendes til en anden (tilfældigt udvalgt?) deltager et sted i verden. Jeg skal sende postkort til Rachel i Skotland! Jeg har lavet et sæt øreringe, som er syet fast til postkortet med to korssting. Og bagsiden af postkortet er et goCard postkort med broderi :-) synes selv jeg er forholdsvis kreativ. Håber Rachel synes det samme!

Naturligvis er jeg straks gået i gang med det næste projekt: en sweater. Jeg købte noget dejligt italiensk tweed, som skal strikkes til en raglan-agtig model frit efter Bente Geils model Stribevis.

Jeg strikker også på min hjemmeopgave... er i gang med at udregning til indtagninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar