Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 1. oktober 2013

Tirsdag 1. oktober - Polperro Northcott


 Dagens firkant er et ret/vrang strukturmønster strikket over 28 pinde. Det er vældig pænt - egner sig nok fint til et halstørklæde. Navnet er virkeligt interessant - hvordan får et mønster sådan et navn? Jeg googlede naturligvis og fandt en forklaring her.






September måneds firkanter er nu færdig, og der er kun tre måneder tilbage. 5/6 af firkanterne blev strikket i noget andet garn, fordi det camelfarvede slap op. Og der skal ikke købes nyt til projektet!


Jeg arbejder også på min hjemmeopgave til strikkekurset næste uge; heldigvis havde jeg noget chunky blackhill liggende som svarer til den garntype vi skal medbringe!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar