Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 23. oktober 2013

Onsdag 23. oktober - Medaillon Rib

Dagens firkant kaldes ribstrik (fordi det er ret og vrang i rækker?) men der er ikke så meget rib over det efter min mening. Men det er et fint strukturmønster, og jeg synes snoninger der strikkes med 2 masker (og derfor uden hjælpepind) er sjove. Jeg tror det kunne være et fint mønster til et halstørklæde i lidt kraftigere garn, men jeg ville strikke færre vrangmasker i mellem medaillonerne.



På aftenens strikkekursus var vi først på Davids Samling, hvor vi især kiggede på tekstilerne i den islamiske samling. Der er nogle helt fantastiske vævede tekstiler, som er så fine og detaljerige, at man ikke forstår hvordan de kunne laves uden maskiner!
Vi kiggede også på noget af keramikken, og pludselig kan man godt se hvor Musselmalet og Blå Blomst har fået inspiration fra :-)


Opgaven til næste gang lyder på at strikke nogle prøver hvor der er brugt geometriske mønstre, arabesker og hvor der er valgt farvesammensætninger som særligt tiltaler den enkelte. Jeg har taget en del billeder for at kunne huske og illustrere for mig selv hvad der var særligt herligt at kigge på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar