Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 24. oktober 2013

Torsdag 24. oktober - Foaming Waves

 Dagens firkant er hulmønsterstrik over 12 pinde. Det er et af de nemme hulmønstre, som samtidigt er pænt. Jeg tror det kunne være godt til en hue, fordi den nederste kan kommer til at bølge lidt.

Ved forrige strikkekursus blev vi præsenteret for Lynne Barrs vidunderlige 3D-strikketeknik. Jeg blev så begejstret, at jeg var nødt til at købe nogle af hendes bøger. (på amazon.co.uk). De kom endelig med posten idag, og jeg har bladret og er blevet inspireret til nye herlige projekter. I bogen Reversible Knitting er der fx en sweater, hvis halskant og nederste-kant kan vende både op og ned. Det er fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar