Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 31. oktober 2013

Torsdag 31. oktober - Open-Check Stitch


 Dagens firkant er hulmønsterstrik over 4 pinde. Det bliver virkeligt fint, og ville egne sig godt til et meget stort tyndt sjal eller et kraftigt halstørklæde.





Det afslutter oktober måneds firkanter - nu er der kun 61 firkanter tilbage ... Nu glæder jeg mig også til at blive færdig med projektet; i hvert fald strikkedelen af projektet. Det er jo meningen at de på et tidspunkt skal syes sammen til et årstæppe








For længe siden strikkede jeg en lille vest i noget multifarvet alpakkagarn. Det var en af (de få!) ting der ikke skulle have været vasket i maskine, for den filtede lige lovlig meget. Den har ligget i en bunke i skabet meget længe, men i dag fandt jeg den frem og besluttede at prøve at klippe og sy i det i stedet for. Et par håndledsvarmere og måske et pandebånd kan det blive til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar