Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 20. oktober 2013

Søndag 20. oktober - Double Woven Stitch

Dagens firkant er et 'vævet' glatstriks-mønster, strikket over fire pinde. Mønsteret strikkes over 4 masker istedet for 2, men jeg synes bedre om det mindre. På den anden side kunne jeg forestille mig at det ville være flot i tykkere garn. Det må nok prøves til en halsedisse eller noget.






Mit sweaterprojekt blev færdigt. Jeg måtte strikke ribkanten på ærmerne længere et par gange, men nu er den fin. Halsudskæringen er god, den skal jeg prøve igen! Jeg har brugt ca 385 gr italiensk tweed i farven Hjerl Hede (farvenavnet var en af grundene til at jeg måtte have garnet!)



 Maja sendte mig en pin forleden med dyrebilleder af hama-perler. Det er sjovt, men jeg er nødt til at købe nogle miniatureperler for at kunne bruge billederne som pynt til øreringe fx. ellers bliver de lidt monstrøse :-)
Lørdag formiddag gik CB og jeg tur i byen, og fik kom forbi Uldstedets gamle butik på Fiolstræde. Der er 50% på deres garner (eller det der er tilbage). De kalder det lagersalg... Jeg fandt en dejlig kidmohair i en farve der passer til et sødsuppefarvet garn jeg købte hos garnudsalg.dk i foråret. Så¨nu skal der strikkes kjole. Opskriften er en modificeret Drops, som natuligvis også fandtes på Pinterest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar