Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 6. oktober 2013

Søndag 6. oktober - Spaced Knots

 Dagens firkant er knuder på glatstrik. Mønsteret strikkes over 12 pinde. Det er nemt nok at strikke knuderne, (der strikkes 4m i 1m på 1. pind, og på næste pinde tages de 3 m løs af, den 4. m strikkes og de tre andre trækkes over.), men jeg fik trukket en m for meget med, så jeg blev ved med at have færre m på pinden, end jeg skulle. Det tog et par pinde at finde fejlen!



 Hjemmeopgave-huen strikker jeg på. Det virker ikke helt som jeg havde tænkt mig, men jeg fortsætter ufortødent.
Min poncho er jeg til gengæld meget tilfreds med; jeg er færdig med udtagningerne, mangler én bort, og så vil jeg strikke rib undtagen ved ærmedelene, som skal fortsættes i manchetter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar