Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 29. oktober 2013

Tirsdag 29. oktober - Herringbone


 Dagens firkant er strukturmønster over 4 pinde. Det får en smuk tekstilstruktur, og skal afprøves i et pencil skirt.








Det er irriterende, når der er strikket forkert i mønsteret; når den samme fejl er gentaget over 8 omgange, er det endnu mere møgirriterende. Jeg forsøgte mig én gang med en hæklenål at rette op en maske ad gangen, men det måtte jeg give totalt op overfor. Ingen vej udenom end at trevle de 8 omgange op. I det mindste er det forbløffende nemt at sætte arbejdet tilbage på pinden, både mønsterpinden, hvor hver anden maske er taget løs af, og omgangen hvor der strikkes ret hele vejen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar