Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 30. oktober 2013

Onsdag 30. oktober - Horizontal Herringbone

 Dagens firkant er et strukturturmønster strikket over 2 pinde. Utroligt nemt (omend en smule omstændeligt) og det får næsten vævet struktur. Sildebens- ... jeg må absolut prøve det i et sjal. Strikningen bliver meget tæt, også i forhold til den lodrette Herringbone fra 29. oktober. Jeg tror prøven idag er ca halvt så stor!

Min nyeste bog har på en måde ikke noget med strik at gøre, og så alligevel. Min norske strikkeveninde Kathrine Frey Frøslie har sammen med Jo Røslien skrevet en bog om Statistik. Det er absolut ikke et område jeg er velbevandret i, men jeg har overværet Kathrines undervisning (af PhD-studerende) og blev ikke alen klogere, men følte mig også umådeligt godt underholdt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar