Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 26. februar 2013

Tirsdag 26. februar - Garter Stitch Chevron

Dagens firkant er zig-zagmønster, strikket over 12 pinde. Jeg tænkte først et tæppe (eller et tørklæde) men da kanten blev mere synlig, tænkte jeg faktisk at det ville være pænt som nederdel; enten i lidt blødt garn (som alpaca) eller måske i noget hør-agtigt,så der blev noget hold i det...

Jeg må hækle et sjal - når trangen kommer, må man give efter! JEg kan aldrig huske starten på bedstemor-firkant-sjalet, men fandt på Pinterest (naturligvis) et herligt diagram. Så nu kan jeg straks gå i gang!


 Jeg fik strikket det optrevlede på raglansweateren igen; det ser meget pænere ud når det er glatstrikket kan jeg se, selv når pinden stadig sidder i. Jeg er mere tilfreds! Jeg tog ud på en omgang mere midt i mellem udtagningerne på omgangen før. Det blev ca halvdelen af de første. og det ser rimeligt ud.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar