Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 7. februar 2013

Tordag 7. februar - Slipped Rib 1

Dagens firkant er en slags rib-strik over to pinde; på retpinden tages hveranden m løs af, og på vrangpinden strikkes alle masker. Det giver en tykkere struktur på ribben, den må prøves i tykt garn på meget tykke pinde.



Knitting Bee no 1

I går var jeg til Knitting Bee på Ingolf Kaffebar. Jeg strikkede på Bybi-tæppet; der strikkes nu kun på de igangværende rækker af sekskanter. Jeg fik da færdiggjort et par stykker, mens Thea blandt andet syede logo på den cup holder, jeg strikkede til Åbent Værksted på Skønvirke.


(min) cup holder med logo




Dorith og jeg havde en lang og opbyggende samtale om at starte mange strikkeprojekter; man kan fx have et strikketøj til når man ser fjernsyn; et strikketøj til at have med sig når man er ude; et strikketøj til søndag formiddag, hvor der er meget lys, så man kan se det vanskelige mønster; og det er bare nogle ganske få af de dejligt mange muligheder for flere strikketøj'er på samme tid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar