Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 14. februar 2013

Torsdag 14. februar - Oblique Openwork

I anledning af Valentine's Day måtte jeg lige forsøge mig med et af de små granny hearts.

 Jeg har på min Pinterest profil lavet en Granny Galore mappe, og har fået samlet mig en stak forskellige hjerter. Det er til et andet projekt, men dagen gav anledning til et lille forsøg.


Dagens firkant er hulmønster strikket over 2 pinde (+ en startpind). Jeg synes ikke, det er så oblique, men da jeg (kom til at) skifte retning, blev det pludselig tydeligt.








Nu bliver jeg også nødt til at blande mig lidt i stjerne-debatten. Min Partner in Yarn, Thea, har gæsteblogget om en trøje med en klassisk norsk mønster, som nogen mener de har patent på. Jeg skal ikke gøre mig klog på mønsteret eller optegnelsen på millimeterpapir af én bestem stjerneform.
I dag mødte jeg en kvinde, der havde en superpæn råhvid trøje på med tre rækker blå stjerner. Pasformen var nydelig - en af mine egne favoritter: lidt timeglas-agtig. Jeg har strikket et par stykker efter en raglanopskrift fra Drops Design.
Og for adskillige år siden strikkede jeg en (af mine første) oppefra-ned tunika; det var noget dejligt islandsk uld, jeg havde fået af min mor, og jeg måtte sådan strikke et bånd af stjerner rundt på bærestykket. Altså søgte jeg lidt på stjernemønster og fandt et utal af forskellige variationer. Jeg valgte mig én ud og forenklede den, så den blev til at have med at gøre i det tykke garn. Men gør det stjernen til min?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar