Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 18. februar 2013

mandag 18. februar - Two-Colour Elm-seed Pattern

Dagens firkant er tæt og kraftig struktur. Til stolesæde eller jakke/frakke. Strikket over 4 pinde og med to farver blev det tæt og småt. min firkant har 22 m - to masker mere end søndagens firkant, som er næsten dobbelt så stor. Jeg lærer noget om strikkefasthed og mønstertæthed!






Efter at have strikket lidt på det pink/røde blomstersjal, mens overvejelserne faldt på plads, fandt jeg opskriften til den nye sweater jeg må strikke.  Mønsteret er kun gratis i str XS, så jeg må improvisere lidt. Jeg har heller ikke rundp 9 og 11 (og garnforretningen havde lukket i går!) så nu strikker jeg på basis af opskriften med rundp 8 og 99 m på pinden. Farven er smuk, synes jeg, og garnet skifter farve efter lyset. I morges synes jeg det var lovlig bolchefarvet, i eftermiddagslyset nærmer det sig noget sorbet.


Jeg overvejer lidt om bloggen skal have nyt layout - jeg ville gerne have nogle flere permanente billeder. Men samtidig kan jeg egentlig godt lidt det nuværende layout, så jeg tester lidt forskelligt. Jeg har også planer om en seperat lille ting i løbet af året, men det vil vise sig om jeg kan få det til...

og dagens sidste overvejelse: mere garn! jeg må nok give efter for denne fristelse :-) Knit On!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar