Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 11. marts 2015

èt strikketøj er aldrig nok...

nederdel vendestrik
plisseret nederdel
For øjeblikkeligt - og konstant - har jeg gang i mange projekter. Nogle er meget længe om at blive færdige, nogle bliver færdige i en weekend. Jeg har udviklet (!) en 'metode' (stort ord om at sætte sig i sofaen og strikke) så jeg varierer hvilket strikketøj (eller hækletøj) jeg er i gang med i løbet af en dag.
Jeg strikker på en mørkeblå nederdel (strikket fra siden og med vendestrik), som kræver dagslys (eller en meget kraftig arbejdslampe) for at kunne ses. Så det er om dagen.
BDA cap
Jeg mangler ca 15 cm på min plisserede nederdel, og det er god fjernsynsstrik, så det er om aftenen.
Mens jeg kører i bus til og fra arbejde, har jeg et strikketøj i tasken: strømpestrik er godt til kortere transportture.
Vest til Sallyt

Sally ønsker sig en vest og et halstørklæde; babystrik er godt at starte søndag formiddag - det går så dejligt hurtigt.
Jeg havde et sjal med til England (da vi besøgte min yngste datter),. Man må nemlig gerne have rundpinde med gennem sikkerhedskontrollen i lufthavne. Og sjalet strikkes af kaunigarn, som har en vidunderlig løbelængde. Da vi ovenikøbet var lidt forsinket på hjemvejen, nåede jeg et godt stykke vej.
sjal i Kauni
CB købte garn til en halsedisse på vej til fodboldkampen forleden - der var udslag i den strikkebutik han kom forbi, og dér lå det gule og sorte alpakke og bad om at blive købt med hjem. Han havde overvejet en hue, men det bliver nok for varmt nu til foråret, så jeg fandt den bomuld-uldblanding frem jeg købte for et par måneder siden. og begyndte at hækle den næste BDA-cap. Den forrige blev byttet væk efter en kamp mod et jysk hold!
strømpeskaft

Det er mine daglige igangværende projekter.




Kjole DELLA Knit
I Whistable (da vi besøgte min datter) mødte jeg en skøn kvinde, Della, på Farmers' Market, der havde en bod med garn og strik, blandt andet denne helt vidunderlige kjole, som jeg må lade mig inspirere af en dag.

Knitwork Strikkefestival 2015
Vi arbejder også  ihærdigt med planlægningen af Strikkefestivalen til September. Næste alle undervisere er på plads, og udstillerene er begyndt at melde tilbage til os. Vi glæder os VILDT!










2 kommentarer:

  1. Hej Kristina, det er så dejligt at du får stablet en strikkefestival på benene her i københavn, det glæder jeg mig så meget til.
    På festivalens hjemmeside under konkurrencer er der et link til at hjemmeside på rigshospitalet, hvor man kan hente en opskrift, men linket virker tilsyndeladende ikke ?
    Jeg kunne ikke finde andre steder at informere dig om dette, håber det er ok. 😊 strikkehilsen Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne!
      Tusind tak for besked; vi har opdateret linket på Strikkefestivalens hjemmeside, og i øvrigt lagt opskriften ud som tekst, så man ikke skal lede i links :-)

      Vi glæder os også vildt til at Strikkefestivalen skal løbe af stablen i september!
      Strikkelige hilsner
      Kristina

      Slet