Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 15. marts 2015

Små projekter

Jeg fik en bestilling af Sallys mor på en vest fra Farmorfarbikken og et alphatørklæde. Anna købte selv garn og kom forbi med det i sidste uge. Nu er både vesten og tørklædet færdige, de skal lige dampes, så er de klar til brug.


Jeg arbejder også videre på en ny  BDA-kufihat til CB; den gamle byttede han væk ved en fodboldkamp en gang i efteråret. :-)


I går faldt jeg over en strikkebog i supermarkedet. Den købte jeg! Det er Strikket og Hæklet - homemade af Rachel Søgaard og Stine Hoelgaard. Der er mange skønne opskrifter at lade sig inspirere af (og der er virkelig ikke tid nok til at strikke alt det jeg gerne vil strikke... to-do-listen er milelang!).


En lille ting kan man dog  altid få tid til (mellem nederdele, strømpestrik osv): et armbånd hæklet af 6 små grannysquares, samlet med to rækker fm og med knaplukning. Dem må jeg lave nogle flere af!








Også er Strikkefestival København hjemmesiden gået i luften! Vi har foreløbigt 15 workshops, et par foredrag, nogle spændende salgs- og udstillingsboder og en masse interesserede, der følger på facebooksiden. Det bliver vildt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar