Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 9. februar 2013

Lørdag 9. februar - Feather and Fan




Dagens 'firkant' er strikket med 18 masker over 4 pinde.










Jeg er begyndt på eksperimentet Feather Openwork-sweater med raglan ærmer og vandfald. Der er slået 160+8 masker op på p3½; markørerne er sat efter 21 m, efter 22 m, efter 82 m, efter 22 m, sådan at omgangen slutter midt bag. Jeg har strikket ca 2½ cm og derefter strikket to pinde mere på de 81 m indenfor markørerne med vende pindeteknik; jeg tager ud på hver anden omgang (pinden uden mønsterstrik) og på hver 6. omgang strikker jeg ekstra to pinde til vandfald.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar