Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 30. juni 2013

Søndag 30. juni - Puffed Rib - 1. ½år komplet!

 Dagens firkant er ribstrik med hulmønster, strikket over 4 pinde. Det bliver rigtigt pænt, ikke helt så elastisk i denne garntype, men afgjort en jeg vil afprøve til sweaterstrik.

Det var samtidigt den sidste af juni måneds firkanter - og afslutningen på det første halvår.
Projektet viser sig hen ad vejen at være mere omfattende, end jeg lige havde forestillet mig, da jeg startede. Jeg lærer hele tiden noget nyt om strikkefasthed, om mønstres elasticitet og mængde af masker. Jeg får også bekræftet at nogle mønstertyper/opskrifter ikke er noget jeg ville have lyst til udover som prøve, mens andre opskrifter sidder i fingrene med det samme.
juni måned
januar-juni firkanter



På silke-hør kjolen får jeg strikket så meget, at jeg har nået taljen og er begyndt på udtagningerne igen. Det er (foreløbig) en virkeligt dejlig opskrift!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar