Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 29. juni 2013

Lørdag 29. juni - Oblique Rib


Dagens firkant er et ribmønster, strikket over fire pinde. Jeg synes nu ikke der er så meget rib-kvalitet over det - det er mere perlestrik på skrå, efter min opfattelse.Dermed snarere et strukturmønster end egentlig rib. Mønsteret er ikke svært, men lidt besværligt at strikke (for mig), fordi jeg hele tiden skulle være opmærksom på retningen af de skrå striber. men i øvrigt bliver det pænt. Dog er der ikke så meget elasticitet, som jeg mener ribstrik skal have; det kan dog også være garntypen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar