Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 28. juni 2013

Fredag 28. juni - Diagonal Seed Stitch


 Dagens firkant er et ret/vrang strukturmønster med perlestrik, strikket over 6 pinde. Det er nemt at følge med i, og det bliver rigtigt pænt, især i denne glatte garntype. Giver fin struktur til glatstrikningen.






Det seneste indkøb fra Garnudsalg: shetlandsuld på vildt tilbud! Jeg har købt fire farver og det skal bruges til kjole-jacquard-strik. Den opskrift som jeg strikker på med silke/hør blandingen vil egne sig fint: der er på bærestyket kun udtagninger på første pind efter halskanten. Der må planlægges!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar