Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 9. juni 2013

Søndag 9. juni - Spaced Checks

Dagens firkant er et ret/vrang strukturmønster strikket over 10 pinde. Det er rigtigt pænt og det skal bruges i en af der næste sweatre jeg skal strikke. Det giver smukt liv til ensfarvet garn (netop denne garnkvalitet jeg strikker dagens firkant i, er en blanding af uld og bomuld, som indimellem bliver lidt fladt. Dette strukturmønster giver det dybde på en rigtigt fin måde.





Idag er 2.dagen af WKIP (world knit in public), og vi sad lige som sidste år på SMK. Vi arbejder støt på tæppet til bybierne, som ikke mangler mange sekskantsrækker før det er strikket færdigt. Thea er i gang med sammensyningen, mens June strikker kanten. Jeg forsøgte mig med et udkast til den lange side, men det lykkedes ikke helt denne gang. Måske til næste Knitting Bee, som er den 3. juli på Ingolfs Kaffebar.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar