Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 25. juni 2013

Tirsdag 25. juni - Beaded Rib

  Dagens firkant er et ribmønster med en række perlestrikkede masker midt i ribben. Strikket over to pinde, det er nemt og det bliver rigtigt pænt, også i denne garntype. God elasticitet og fin dybde i ribben.












Er nu startet på en nyt projekt: en sommerkjole. Garnet er en blanding af morbærsilke og hør, købt hos Garnudsalg.dk.  Opskriften har jeg fundet på Ravelry, den er vældigt enkel. Jeg strikket på p 3½, så det går ikke helt så hurtigt, som det plejer. Garnblandingen er dejlig, men også lidt hård for fingrene; der er et andet 'glid' i uldgarn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar