Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 19. juni 2013

Onsdag 19. juni - Checkerboard


 Dagens firkant er et ret/vrang strukturmønster, strikket over 8 pinde. Det er egentlig pænt, men samtidigt så almindeligt er det næsten er kedeligt. Måske kunne det være interessant at bruge det som udgangspunkt for et jacquardmønster?

Til Pollock Purse'n er den inderste firkant nu færdig; næste sekvens bliver hæklet hele vejen rund, ført så langt som jeg nå med den tynde lyse garnkvalitet, og så på en lidt større nål de sidste to lidt kraftigere kvaliteter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar