Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 30. juli 2013

Tirsdag 30. juli - Twist Cable and Ladder Lace

 Dagens firkant er hulmønster og kabelstrik over 4 pinde. Mønsteret er supernemt at strikke og bliver rigtigt fint. Jeg kunne tænke mig at bruge det i en cardigan (men er en smule bange for at jeg bliver træt af at strikke det efter et stykke tid).








 Hundertwassertæppet fik kanter på i går aftes, en række fastmasker hele vejen rundt - med samme garn som striben, og det blev så pænt som jeg havde forventet - det samler lidt og giver lidt hold, men forstyrrer ikke farverne.



Kristian Jensen
som John Verner





Forleden var vi i Nyborg til Kai Norman Anderens Mød mig på Casiopeia, hvor Kristian spiller komponisten John Verner. Det var en meget fin forestilling og han har fået så flotte anmeldelser (sammen med resten af holdet, naturligvis!).



På vejen derover kørte vi forbi de fine danske sommermarker og grøftekanter, hvor de skønne sommerblomster står i fuldt flor.
Jeg nåede ikke at tage billeder selv, men heldigvis findes de jo på nettet og CB samlede dem til mig i én billedefil. Således kan den nu medbringes ved næste besøg i garnbutikken, så jeg kan købe garner til det næste store sjalsprojekt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar