Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 16. juli 2013

Tirsdag 16. juli - Bubble RIb


Dagens firkant er ribstrik med små knuder - eller bobler. Mønsteret strikkes over 4 pinde, og er nemt nok - ligetil, men lidt besværligt at lave knuderne; dog ikke mere besværligt end at jeg kunne overveje det som bort eller kant i noget strik ...

Kjolen af råsilke og hør er færdig, der skal kun hæftes to - 2! - ender. Kjolen er strikket af én lang (dobbelt)tråd. Mønsteret er fra pinterest /ravelry, og er et virkeligt godt mønster. Jeg har allerede besluttet at jeg må strikke en mere i uld (fra garnudsalg.dk; jeg købte noget dejlig shetlandsuld i forsommeren). Kanterne er perlestrik, kjolen i glatstrik. Der er gået 400 gr garn til kjole, begge garner med lang løbelængde,så der er gået ca 2300 m garn til kjolen

Men man kan ikke være uden strikketøj i længere tid ad gangen, så i går aftes begyndte jeg på en anden kjole af denimblåt recycled bomuld (også fra garnudsalg.dk). Den skal have et rundt bærestykke i retstrik, være uden ærmer og have en smål A-facon, muligvis med noget rib-blondestrik forneden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar