Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 31. juli 2013

Onsdag 31. juli - Alternating Lace


 Dagens firkant er et hulmønster strikket over 16 pinde. Det er nemt at følge med (det kan jeg virkeligt godt lide!) og det bliver faktisk også rigtigt pænt.






Med dagens firkant er juli måned færdig



begyndelen til
sideværssjal
 Forleden var jeg jo i Gilleleje for at købe garn! Jeg købte om det ses på billedet en skønsom blanding - det er yak-uld, uld/silke og cashmere. Det skal blive til et sjal - et stort et, håber jeg. Jeg startede først med et sideværssjal, men efter at have strikket lidt, fortrød jeg - der bliver for stor ubalance. I stedet begyndte jeg med 2 masker og tager ud i hver side, og den yderste kant strikkes ret, men resten bliver glatstrik. Jeg er straks mere tilfreds.
trekantsjal


Ingen kommentarer:

Send en kommentar