Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 18. juli 2013

Torsdag 18. juli - Mock Rib



 Dagens firkant er ribstrik - men tæt og med tekstilstruktur. Mønsteret er strikket 2 pinde, og på hveranden pind taget retmasken løs af ... deraf den tætte tekstilstruktur. Det bliver pænt, men der er ikke nogen rib-elasticitet.






If at first you don't succed, knit, knit again!

Jeg strikkede det meste af bærestykket, før det gik op for mig, at det var for smalt. så jeg måtte trevle op helt til halskanten og begynde forfra.. Andet forsøg ser meget bedre ud. Desuden strikker jeg nu retmasker i kanterne så det ikke er nødvendigt med en kant på ærmegabet.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar