Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 12. juli 2013

Fredag 12 juli - Knotted Rib


 Dagens firkant er ribmønster strikket over 2 pinde. Det bliver forholdvis elastisk i denne garntype, og det giver en pæn struktur.
Saul Leiter akvarel



Vi har været et par dage i London, og det lykkedes at finde den ene af de to garnbutikker jeg havde sat kryds ved hjemmefra. Loop på Camden Passage. En sød lille forretning med masser af herligt garn i den dyre ende. Der var dog et par nøgler uldgarn med cashmere i, som jeg ikke kunne stå for. Og så var der en gadget, jeg var nødt til at eje :-) (billedet kommer en af dagene, når jeg får pakket ud!
Liberty blev også besøgt, men jeg synes desværre at alle de fine blomstrede stoffer så så konede ud. Jeg fandt dog heldigvis en stribet rest, lige nok til en nederdel. Desuden var der udsalg på garn, så et enkelt nøgle i to farver - bare til inspiration.
Inspiration var der også på Saul Leiter udstillingen - hans fotos og akvareller. Den lille på billedet er jeg helt vild med... en dag finder jeg garn der passer til.


Jeg havde naturligvis et strikketøj med hjemmefra, på flyveturen over og om aftenen den første aften fik jeg strikket lidt. Det er garn fra Berlin, og det er så fikst at det kan være i en lille taske, som snildt kan være i håndtasken, så man kan have et lille strikketøj med sig hvor som helst

Ingen kommentarer:

Send en kommentar