Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 15. januar 2012

søndag 15. januar

man laver planer for at de kan ændres... jeg er kommet virkeligt langt på det der strikkes på: jeg er nået godt og vel halvvejs med den strikkede nederdel; til gengæld fik jeg ikke ryddet så meget op, som jeg havde tænkt mig.


Jeg sad både lørdag og søndag morgen i sofaen og strikkede mens jeg kiggede ud på en klar blå himmel mens solen stod op over Østerbro. Det er at finde sjælefred og indre ro. Pindene løber i hænderne og garnet bliver forvandlet til strik. Det er faktisk lidt meditativt

Et andet strikketøj har fundet sin plads på køkkenbordet, så når jeg sidder og taler med Carsten mens han laver mad, kan jeg strikke på mine Knitting Bee firkanter. På pindene er der lige nå en rød med hulmønster.

Jeg får ikke strikket så meget ad gangen, men det er da blevet til ½ firkant igår og idag:

/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar