Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 24. november 2013

Søndag 24. november - Forked Cable

Dagens firkant er kabelstrik over 10 pinde. Snoningen er over 8 masker, men den er ikke helt let at se i prøven. Det er også en af de snoninger der bliver lige lovligt kraftige efter min smag.








Jeg strikker af det håndspunde alpakka fra Peru. Det er fantastisk lækkert og blødt, men det har ikke været igennem de forskellige behandlinger som butikskøbt garn. Det er støvet, så jeg bliver helt sort på hænderne!. Det næste bundt har jeg vasket og hængt til tørre, inden jeg skal vinde det op på garnspolen. Er lidt spændt på resultatet.

Jeg strikker en cowl med foldestrik (fra Lynne Barrs bog). Det er vældigt nemt og det bliver ret fint med ens for- og bagsiden. I bogen strikkes der frem og tilbage over 9 pinde (9. pind er mønstepinden), jeg vender og strikker den modsatte vej efter hver mønsterbort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar