Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 8. november 2013

fredag 8. november - Purse Stitch


 Dagens firkant er vrangstrik. Mønsteret er kun én pind, som gentages. Deleligt med 2; strik 1 vr, slå om, strik 2 vr sm, gentag pinden ud og slut med 1 vr. Så nemt er det, og det bliver et meget fint hulmønster. Må prøves i et sjal!
Mit seneste kjoleprojekt er næsten færdigt; jeg mangler ærmerne, men da de er helt korte, tager det ikke lang tid. Jeg har foreløbig brugt ca 475 gr garn.

Forleden var vi til et fundraising arrangement hos nogle venner, som har forbindelse til en landsby i Peru. Jeg medbragte et sjal og et halstørklæde som præmier (begge vindere var henrykte:-) ). Nogle af de andre deltagere havde været på besøg i landsbyen for nylig og medbragte fine håndstrikkede huer, vanter, strømper og trøjer. Men jeg vil jo hellere strikke tingene selv, så jeg spurgte Bodil om muligheden for at købe garnet.
Det kunne fint lade sig gøre, så med lidt mail frem og tilbage til Bodils fætter per, har jeg nu fået købt det lækreste håndspunde alpakkagarn. Det er naturfarvet - altså ikke hvidt, men mere cremefarvet. Og det er så blødt så blødt. Der er flere forskellige projekt-ideer på bedding - mere om det senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar