Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 10. november 2013

Søndag 10. november - Lacy Open-work


 Dagens firkant er hulmønsterstrik over to pinde. Der er en tydelig ret- og vrangside, men det er svært at se på maskerne på pinden. Jeg fandt ud af det , fordi jeg har vendt mønsteret midt i prøven. Men så kan der ses forskel :-)





nyt sweaterprojekt

håndspundet alpakka
silke/uld-mohair kjole
Kjolen er syet sammen; jeg brugte maskesting og syede sammen fra retsiden; det har jeg kun prøvet én gang før i en pude jeg strikke som prøve. Det ser pænt ud, og det var ikke svært (når man først har lært det!). Jeg har brugt godt og vel 500 gram garn; ca 3025 gram Grignasco kid mohair, og ca 150 gram Blackhill uld/silke (fra garnudsalg.dk).
Jeg er straks startet på en ny sweater, som skal have bådformet hals, med lidt vandfald (vendestrik) og raglanærmer, der starter helt smalt på skulderen. Jeg har også tænkt at strikke vendestrik forneden på sweateren, sådan at bagstykket bliver længere end forstykket. Garnet er (også) fra garnudsalg.dk og er en blanding af cashmere-merino -silke og bomuld. Det er helt blødt og jeg strikker på pind 4½ med dobbelttråd.
Det første bundt håndspundne alpakka fra Peru er kommet på garnvinden. Jeg tror der skal strikkes et sjal og et tæppe - foreløbigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar